Pages

Monday, May 17, 2010

23 hours at my hometown



Monday...i hate mOnday all this while, but recently, i try to love it with all my hearts so that i have a great weekdays every time!heehee~Last weekend aku balik kampung, rindu sgt kat my parents, lgpun mothers day hrtu tak sempat nk balik..and its a very tiring weekend,aku blk johor for 23 hours only!not even one day!

Saturday
Pagi pagi lagi aku dh merajuk dgn bf, sejak semalam actually, but die buat bodo je, eeeeeeeeeeeeeee..geramnye!tak kire lah aku salah ke ape, im a women, aku sepatutnye dipujuk!haish...tp memandangkn aku nk blk kg jap lg, so berbaik2 lah..lunch together!ngeeee~ok dh baik!haha!pukul 1 aku amik akak aku n my nephew n trus shoot blk BP.yayyy! x saba nk jmpe mak n abah!wahh luckily, x jem,sbb takde xcuti apa2 pun..otw tu sempat lg singgah Ayer Keroh,Melaka kt warung makcik Rahimah!Warung ni mmg famous dgn kari kepala ikan. Tp aku paling suke asam pedas die..hmm..yummy!and yg paling best byk kuih muih kt sini..mcm2 kuih ade & sedap, then panas2 layan air tebu sejuk,perghhh best giler! Then sampai2 rumah terus makan nasi, mkn lg!patutla berat dh naik 2kg,huwaaa!rehat jap n terus g umah nenek aku. Wahh..nenek aku buat rumah baru..ngeee~tp kesian kt nenek aku tggl sorang2..sedih je die, hari2 duduk dpn pintu tggu anak2 balik, haish..dah tua2 mmg cmtu ke?isk!stgh jam pastu aku terus shoot pg kilang kerepek dkt pt Raja, kt sini mmg byk kilang kerepek hokay!IKS business, bagusla org2 kg ni.hmm..kakak aku la org yg paling excited,byk gile kerepek die beli, smpai makcik tu bg free 2 packet!ye lah, dh 2 plastik besa die beli!haha~mlm pulak pg dinner dgn mak n abg aku n my sister in law,lame tak jmpe abg aku ni..rindu lak,pastu blk dinner sempat lg aku layan drama "sebelum akhirat"..ish..ngeri..taubat2..huhu!

SunDay
Benda yg wajib aku buat kalau balik BP ni, mestila breakfast dgn parents aku dkt dgn pasar melayu tu,pukul 9 kitorang dh sampai, mkn soto & sate n teh tarik, kedai ni mmg style lama2 tu, still guna cwn yg kecik mcm zaman dolu2 punye tuu..haha~bestnye!then terus bwk mak n abah g shoping2..mak n abah cr barang2 dorang utk g umrah. After shoping2, apalagi....mestilah mkn nasi beriyani ahmad Syah yg sedap tu!hehe~kalau blk kg mmg tak sah kalau x mkn ns beriyani ni, mmg terbaekkkk!tak boleh lawan lah mkn kt mane2 pun!hmm..yummy!siap tapau bwk balik KL lg,ngeee~3.30pm bertolak blk kl...perghhh!penatnye driving!sampai KL around 7pm sbb jem kat Seremban, im so exhausted!sampai rumah zzzzzzz

No comments:

Post a Comment