Pages

Thursday, April 21, 2011

Saya Ikhlas..tapi...

Location: Dataran Maybank,Bangsar
Time : 12.30pm

Tengah panas dang!dang! ni.....adela sorang pakcik ni, dah tua, buta & kaki tempang nak melintas jalan..maybe die sakit, nampak macam tak larat sangat, mcm nak pengsan..takda orang pun nak tolong..kesiannya..dengan baik hati pegila tolong..

"Pakcik nak melintas jalan, saya tolong ya.."
Pakcik : aah, pakcik nak pegi hospital..pakcik sakit
"pakcik tunggu sekejap ya..saya tahankan taxi..

Tinggalkan pakcik tu sekejap n pegi tahan taxi...tengah jalan nak tahan taxi tiba-tiba ade suara

" ish, jagalah ayah tu elok-elok!"

Dush!kurang ajar..tak tau cerita tiba-tiba nak menyampuk, but still..jawab dengan baik hati

"takde bang..saya nak tolong tahankan taxi untuk pakcik tu, die nak pg hospital..."

"oooo..mnta maaf ya"

"Nasib baik mnta maaf!dahla xmau tolong, die marah kita pulak, bagi penampar kak limah
baru tau"

Dah tahan kan taxi, bagi pakcik tu naik taxi, bayarkan tambang ke HKL kat driver, RM10 cukup kot..driver taxi pun mengangguk je.. Tiba-tiba pakcik tu ckp

Pakcik: Nak makan mcmana?

"Haaa..ok, pakcik ambik RM10 ni buat makan ya"

Pakcik: Mana cukup...

" Alamak..pakcik, saya pun tak ambik duit lagi..pakcik jaga diri elok2 ya!"

Tiba-tiba aku jadi marah & rasa tak ikhlas...patutke rasa mcm tak ikhlas kalau dah kena mcm ni..

hmmmm!

No comments:

Post a Comment